måndag 11 mars 2013

Sen senast

Vi har hunnit med mycket den senaste veckan. Vi har gjort två besök till Ikea, köpt hyllor, byggt ihop hyllor, tömt klädrummet på saker, skruvat fast hyllorna i väggen och satt upp en lampa. Klädrummet är alltså äntligen klart! Nu är det bara ett rum kvar att fixa och sedan finslipa nedrevåningen vessa så är det klart! Eller ja, för den här gången, ett egnahemshus blir väl aldrig helt färdigt.

Vi har också tömt min plastsysters vind på mina saker och börjat gå igenom dem. Huset ser ut som tre bombnedslag i båda våningarna, men månne det inte ska reda upp sig småningom. Har försökt gå igenom åtminstone en låda per kväll när Rasmus sover. Det blir en hel del som flyger i roskis och en stor del som far till kirppiset. Vi har babysimmat och hälsat på hos mommo en natt. Rasmus lär sig nytt varje dag och det är otroligt hur mycket det händer för honom just nu. Mera om det när jag har mera tid.

Mitt examensarbete går framåt det också, tyvärr inte av sig självt. Men i fredags klickade det för mig och jag fattade äntligen helt vad det är jag ska göra och framför allt hur. Läser forskningar och artiklar då när Rasmus sover på dagarna och på tisdagarna brukar plast-mommo vara med honom så att jag får skriva. Vi ska på något sätt försöka öka på dagarna jag kan skriva. Det positiva var iaf att min lärare var överraskad över hur långt jag har kommit och hon tyckte jag har bra möjligheter att nå mitt mål. Men vi ska se. Jag är skeptisk iaf. Och på tal om det måste jag fortsätta med läsandet nu medan den lilla tupplurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar