torsdag 28 februari 2013

Veckans program

Det har varit lite tyst här senaste veckan. Det beror på att vi har haft full rulle sen senast.

Veckan har gått i ett huj. Vi har haft gäster nästan varje kväll eller varit bortbjudna, vi har städat (inte bara ett par timmars projekt i det här huset och med en Rasmus hängande i byxbunten), jag och Rasmus har varit i skolan, vi har träffat vänner och det har varit rådgivningsbesök. Mycket program för en hemmamamma alltså!

Jag har också undersökt stadens dagshemsutbud och försökt hitta alla skolpapper som legat och dammat. Nu är alla ansökningar inlämnade, förutom några kela-papper men det är ingen panik med dem ännu. Jag har fixat barnvakt åt Rasmus ett par dagar i veckan så att jag ska få skriva mitt examensarbete. Nästa vecka ska jag igen till skolan och gå igenom arbetet med min lärare för att igen komma igång.

Nu ska jag förbereda maten och sen får jag hoppeligen dra andan en stund när pappan i huset kommer hem.

2 kommentarer:

  1. Hurra! Duktiga du! You can do it. Så fint att det ordnat sej med skolan :) Skrivaskriva nu bara då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo fast jag har ju nog inte ännu fått beslutet om att få fortsätta men "G" verkade vara ganska så säker på saken :)

      Radera